Oldalak

2014. augusztus 26., kedd

Erste Wörter

A következő témakör, amihez a feladatokat készítem, az „Első szavaim”. Ezek olyan nemzetközi szavak, amik nagyon hasonlóan hangoznak németül és magyarul. Ebből kifolyólag gyorsan és egyszerűen elsajátíthatók. Így a gyerekek hamar sikerélményhez jutnak, és rövid időn belül szereznek egy olyan alapot, amiből aztán ki lehet indulni.
Sok ilyen szó van, a gyümölcsök közt is ilyen volt a Banane, Zitrone, Ananas, Kiwi, Mandarine.
Ilyen még például a Krokodil, Elefant, Pullover, Schal … stb., amiket szintén hozzácsaphatunk az első szavainkhoz. De én ezeket majd az állatok és a ruhaneműk témakörhöz kapcsolom. Valahol meg kell húzni a határt, így én itt most azt a 12 szót választottam, amit máshova nehezebben tudtam volna sorolni: Auto, Bus, Gitarre, Lampe, Papagei, Papier, Radio, Rakete, Roller, Telefon, Torte, Traktor.
Szoktam egyébként lehetőség szerint minden témakörnél venni néhány nemzetközi szót, hogy mindig legyen hamar sikerélmény, ne zúduljon hirtelen túl sok ismeretlen dolog a gyerekek nyakába. Így kerül a tej és kenyér mellé általában a spagetti és a csokoládé. J De azért ne essünk túlzásba, mert könnyen kerülhetnek a gyerekek abba a tévhitbe, hogy a német nyelv a magyarnak egy kicsit másképp ejtett változata! Így lesz a narancsból a die Zitrone alapján die Narancse. J Bár ez tulajdonképpen nem nagy baj, teljesen logikus következtetés. J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése