Oldalak

2014. augusztus 31., vasárnap

Belohnungstabelle

Az első foglalkozáson szoktam mindig egy jutalomtáblázatot adni a gyerekeknek. Ebbe pecséteket gyűjtenek, amiket jutalmul kapnak, ha ügyesek voltak. A foglalkozás végén szoktam pecsételni. Nyilván mindegyik gyerek ügyes vmiben, így mindenki kap pecsétet vmiért. J Van aki azért, mert szépen mondta a verset, van aki azért, mert szépen rajzolt, van aki meg azért, mert jól viselkedett, csöndben tudott maradni 5 percig. Vagy másfél percig. Vagy mert szépen köszönt. Vagy bármi! Figyeljük meg, hogy ki miben volt jó aznap, önmagához képest, és szánjunk rá néhány percet, hogy ezt külön el is mondjuk mindenkinek. Hogy tudják, hogy jók, és hogy miért jók. Ettől lesznek még jobbak. Szerintem. Na de hogy ne csak egy jelenléti ív jellege legyen ennek a táblázatnak, osszunk néha plusz pecsétet. Mondjuk versenyfeladatok nyertesének, ilyesmi. Extra teljesítményért extra pecsét. Itt figyelni kell arra, hogy ne mindig ugyanazért a feladattípusért járjon a jutalom, mondjuk ne mindig csak az kapjon plusz pecsétet, aki nyer a memória játékban, mert így lehet, hogy lesz, aki mindig alul marad. Na de az értékelés, a dicséret, a jutalmazás nagyobb és összetettebb téma annál, mintsem hogy két pecsét és egy táblázat között komolyabban belemélyedjek, csak mégsem tudtam szó nélkül elmenni mellette. A lényeg, hogy figyeljünk oda a gyerekekre. Ilyenkor is. 
Az ilyen jutalom pecséteket gyűjthetjük bárhová. Fűzet/mappa hátuljára akár. Vagy egy ilyen táblázatba.
 Letölthető innen.
Pecsételhetünk rá akármilyen pecséttel. Egy katicával, egy mackóval, bármi. Én ilyenekkel szoktam.
 Azok a gyerekek, akik nem tudnak olvasni, ők is mindig megkérdik, hogy mi van ráírva, így a dicséreteket is könnyebben tanulják.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése