Oldalak

2014. június 26., csütörtök

Handschuh- Bilderbuch

A mesék feldolgozását úgy szoktam kezdeni, hogy elmesélem a mesét. Közben a gyerekek nézik a mesekönyvet. (Én meg kézzel-lábbal magyarázok mellé, hogy értsék is. J ) Nézhetik a magyart is, ha csak olyanunk van. Úgyis csak a képeket figyelik. (És ez nem csak az óvodás korosztályra igaz. J ) Csak akkor meg kell tanulnunk a szöveget. Vagy olvashatjuk egy külön papírról, hát… én próbáltam. Nem nyert.

A csoportos meseolvasásra van egy nagyon jó kis eszköz, kamishibai, magyarul papírszínház
Nincs ilyenem. L Még! De biztosan nagyon jó. A gyerekek a képet nézik, közben meg a hátulján lehet olvasni a szöveget. Ráadásul egészen más hangulatot is lehet teremteni közben.
Van viszont egy ilyenem.

Az elv ugyanaz: elöl a kép, hátulról olvasom a szöveget, könnyen lapozható. Viszont ez csak A4-es méretben van. De kis létszámú csoportokban teljesen jó. A képeket nyomtatni bele ebben a méretben meg sokkal egyszerűbb. Ehhez készítettem a következő rajzokat:
Persze akinek nincs ilyen mappája, az simán lelaminálja és lefűzi. Vagy beleteszi egy sima mappába.  És készen van a könyvünk.

A képeskönyv megvásárolható a Kesztyű csomag részeként itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése